Fake Smile
Rahsia Lelaki
Monday 1 July 2013 | 02:29 | 0 comments
Assalamulaikum guys! so whatsup bro? sister? korangs semua sihat.......*krik kirk* hahahahhahaa whatever. so aku balik dari camping photo's camp. member gempak, best lah! penat semua ada. cuma entah lah, fikiran aku takde kat situ. aku just, entah lah . tapi member team aku best gilaaa! semua sporting. Basha, iqbal, don dengan khairil. Team gua number satu lah beb.

okay bukan tu aku nak cerita. sekarang nie aku nak cerita pasal lelaki. you know lelaki? lelaki nie seorang yang pelik, misteri, depan lain belakang lain. entah lah, mungkin bukan semua lelaki mcm tu. tapi so far tu lah lelaki yang aku kenal. aku bukan nak kutuk, tapi nie berdasarkan pemerhatian aku.

bila satu group lelaki beri perhatian lebih pada kau, mesti ada something tuh. ssebab lelaki takkan buat satu benda tanpa sebab . mungkin depan kau, dia akan kacau-kacau tapi sebenarnya belakang kau, dia kutuk-kutuk kau. serius doh, sebenarnya lelaki bila mengutuk lebih tajam, over dan boleh sampai ke peringkat memfitnah.

so kau as a perempuan, tolonglah jaga maruah kau. kau ingat lelaki suka ke perempuan yang bertepuk tampar dengan lelaki, tayang body sana-sini. serius aku cakap , lelaki depan kau dia nampak suka kau . belakang kau, dia kutuk. dan bila lelaki nampak kau nie sporting gila, so dia akan ambil kesempatan. haaaaaaaa kesempatan yg mcm mana? okay look here, lelaki akan senang nak sentuh kau. maksud aku bertepuk tampar dgn kau. aku tak cakap sporting nie salah, tapi as a woman, kau kene jaga adab kau. lelaki sentuh kau, cuba kau marah. cuba kau berani. paham tak maksud aku? okay bagus.

so next, sebenarnya lelaki nak cari calon perempuan yang kalau boleh tak disentuh oleh lelaki yang lain. means, lelaki memang suka perempuan-perempuan seksi nih, tapi just untuk tayang kat org ramai, jadikan girlfriends SAHAJA! kau paham maksud SAHAJA tuh? so kalau belum ada pape dengan dia, hanya couple sahaja tak bermaksud kau boleh serah badan kau mcm tu je? kau tahu dara tu mahkota hidup kau? kalau boleh jaga sebaik mungkin. lelaki semua sama, gatal. cuma satu je membezakan mereka iaitu iman. dengan iman lah, seorang lelaki tu boleh kontrol nafsu dia. sebab tu Allah menyuruh mencari pasangan yang beriman, nescaya kau akan bahagia kelak.

percayalah cakap aku, lelaki nie penuh agenda yang tersendiri. aku tulis entry nie bukan sebab aku anti lelaki. BUKAN. aku share pandangan aku terhadap lelaki . tapi yang penting tak semua lelaki sama. mereka berbeza. tapi lebih baik kita berhati-hati dengan lelaki. Kita sebagai perempuan perlu jaga diri kita, sebab ingatlah kita sentiasa membawa nama baik ibu bapa kita. nasihat aku, sebelum kau buat sesuatu perkara, ingat baik buruk. ingat mak bapak. ingat ALLAH :)
♥ Follow | Dashboard