Fake Smile
Move on or stay?
Saturday 6 July 2013 | 01:11 | 1 comments
Assalamualaikum semuaaaa dan selamat petang. so salam sabtu :D mesti ada yang baru balik shoppping, jalan-jalan with family or friends. well, dah nak puasa kan. so mesti korang penat? haaaaa apa kata spent masa 5 mnit, kejappp je baca entry aku yg bertajuk "move on".



Actually aku tak tahu nak type apa. tapi entry kali nie khas untuk orang yang baru lepas putus cinta, kene tinggal or rasa mcm kecewa yang teramat sangat. aku paham perasaan korang. Senang je cakap move on tapi bila kiita sendiri yang lalui rasa tu, betapa susahnyaaa nak lupakan someone yang kita sayang, cinta dan sebagainyaaa lah.

bila member semua duk nasihatkan kita "weh, jangan mcm nie. kau kene move on, kene lupakan dia" . Ingat senang ke nak lupakan? lupakan segala kenangan bersama dia? padam nama dia dalam hati kita? mana-mana kau pergi, selalu nampak bayang dia. even kau tengah lepak dengan member, kau akan rasa sunyi sebab takde dia. 

Jujurlah, sebenarnya aku nak move on. aku sendiri nak lupakan dia. aku sendiri penat menangis tiap malam, sebelum tidur asyik fikirkan dia. tapi ................................... aku tanak lupakan dia! aku still berharap pada dia! aku nak dia lagi! *sob sob* . 

Tapi bila pasangan korang memang dah terang-terang ada orang lain, so buat apa lagi tunggu dia? jangan jadi bodoh. come on, ramai lagi orang kat dunia nie. kau boleh dapat better than yang lama. kalau betul dia sayangkan kau, dia takkan cari lain. dia takkan sakitkan hati kau. dia takkan curang dengan kau. aku rasa, kau nangis sampai keluar air mata darah sekalipun, kau takkan dapat dia. unless dia pun rsakan apa yg kau rasa. maksud aku dia pun sayangkan kau lagi. 

dalam kes aku, aku tahu dia sayangkan aku lagi. aku yakin, tapi perpisahan mungkin yang terbaik. entah lahhh, tiap kali aku nak move on, hati aku kata "stay eya, he will come back".................... boleh tak aku sayang dia senyap-senyap? boleh tak aku rindukan dia diam-diam? aku pun tak tahu kenapa aku seksa diri aku tunggu dia. aku terlalu sayangkan dia. memang aku act mcm takde apa yang berlaku, tapi hakikatnyaa susah aku nak lupakan segala kenangan bersama. 

sekarang nie, aku sedang menahan diri aku dari text dia. aku teringin nak text dia, gaduh macam selalu. hahhahaahahaha. call tengah malam, dengar dia main gitar. nyanyi sama-sama. boleh tak aku dapat balik semua tuh? boleh tak aku still berharap lagi? aku akan tunggu diaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sampailah dia dah dapat orang baru. masa tu, mungkin aku akan paksa diri aku utk lupakan dia. 

aku dah try text orang lain, tapi tiap kali aku nak reply aku mesti ingat pada dia. in the end, aku hanya text 2 3 reply then malas terus nak reply. susah lahh wehh nak lupakan diaa............ dia tak sama macam orang lain. hahahahahaha sedihnyaaa hidup aku ni.......... *tutup buku*

Sorry lah sebab selitkan masalah aku dalam entry nih. its just aku tak tahu nak sharing kat siapa. so dear blog, thanks cause being my diary! i love you. agaknyaaa ada ke orang baca blog aku nih? so kepada kaki stalker, thanks lah sebab care pasal aku *menangis* cehhh terharu sangatttt :D



P/S : sejak dua menjak tak tahu lah kenapa aku suka benor dengar lagu "bahagiamu deritaku" by hafiz. sedihh wooo lagu nih. since heart broken nih, gua dah mula layan lagu melayu lahh sehhh *ajet-ajet layan lagu eng je* hahahahhahaahha 


♥ Follow | Dashboard